Pages

Thursday, April 5, 2012

NON, JE NE REGRETTE RIEN / tidak aku tidak menyesal


NON, JE NE REGRETTE RIEN
Paroles: Michel Vaucaire, musique: Charles Dumont, enr. 10 novembre 1960

Non, rien de rien
Non, je ne regrette rien
Ni le bien qu'on m'a fait
ni le mal, Tout a m'est bien gal
Non, rien de rien
Non, je ne regrette rien
C'est pay, balay, oubli
Je me fous du pass
Avec mes souvenirs
J'ai allum le feu
Mes chagrins, mes plaisirs
Je n'ai plus besoin d'eux
Balays mes amours
Balays pour toujours
Je repars zro
Non, rien de rien
Non, je ne regrette rien 
Ni le bien qu'on m'a fait
ni le mal, Tout a m'est bien gal
Non, rien de rien
Non, je ne regrette rien 
Car ma vie
Car mes joies
Aujourd'hui


"No, nothing at all
I do not regret anything at all (x2)
Either the good that has been done to me
or the evil
everything is equal to me
no, nothing at all, no...
everything is paid, swept away, forgotten
I don't care about the past!
With my memories I lit the fire
My pains, my pleasures,
I don't need them anymore
My love stories are swept away
with their tremolos??
swept away for ever
I'm starting on new bases
no, nothing at all etc...
Because my life, my happiness, today everything begins with you!"


No comments: